klik satu please..

Mengapa Rezeki Payah Nak Masuk??

Tengah dok ushar2 bloglist yang ada, tetiba jer aku tertarik kat satu entry dari Bicara Sentuhan Cinta. Aku teringin berkongsi pasal benda nie. Mungkin ada antara korang dah pernah terbaca. tapi manusia memang takkan lari dari sifat alpa. Jadi, aku rasa tak ada salahnya jika aku mengingatkan.. 

:: Antara sebab mengapa REZEKI SUSAH NAK MASUK ::

1.Gemar mengungkit-ungkit pemberian
2. Asyik mencanang perihal duit yg tidak cukup untuk urusan itu dan ini.
3. Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit
4. Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik
5. Riak bila bersedekah
6. Banyak berbuat maksiat/kemungkaran
7. Tidak/kurang beristighfar
8. Tidak bersyukur/banyak mengeluh


Aku pernah alami perkara ni. aku selalu fikir kenapa aku sering susah. Kadang2 rasa semua benda tak cukup. Padahal aku lupa. Aku lupa akan ayat suci ini "ALHAMDULILLAH". Astagfirullah.. aku lupa Ya Allah, aku selalu meminta2 kepada mu Ya Allah, tapi aku jarang bersyukur.. 

#Sentiasalah kita bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi.. 



5 comments:

  1. penrkongsian ilmu yg bermanfaat :)

    ReplyDelete
  2. Nice sharing :)
    Belajar bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi :)

    ReplyDelete