klik satu please..

Pengalaman Sebagai Ajen Jual Top Up


Assalamualaikum

Hari ni aku nak berkongsi pengalaman aku sebagai ajen jual top up.

Sejak menjadi agen jual topup nie, aku rasa cam sebahagian hidup aku termasuk dalam bisness. Bila dah termasuk dalam bisness nie macam2 la kena fikir. Kena pandai mencari pelanggan, mencari keuntungan dan sebagainyalah. erm lagi pun aku tak der lah pandai sangat dalam bab bisness2 nie.. aku ikut kepala aku je..

Aku jual top up pon sebab nak tambah duet poket aku. Alhamdulillah, dapat la jugak hasilnya walaupun tak seberapa. Lagipon, tujuan aku jual top up nie untuk memudah kan aku dan kawan2 aku yang nak beli top up time2 emergency.. memang tak heran la,, sejak aku jual top up nie, tengah2 malam.. time aku dah tidur pon ada yang datang ke bilik aku nak beli top up.. Alhamdulillah rezeki.. dan ada gak yang datang pagi2 buta.. aku  tak bangun lagi masa tu.. aku tak terfikir pon nak marah.. sumer tu aku rasa satu cabaran untuk aku. Lagipon bagus jugak ada yang datang pepagi nie,, dapat la kejutkan aku dari tidur.. kalu tak takdenya aku nak bangun awal2.. aku patut ucap terima kasih sebenarnya..

Aku mula jual top up nie masa sem 1 lagi. Sampai sekarang aku masih jual top up lagi. Alhamdulillah, aku tak rasa pon jual top up nie sebagai sesuatu beban. Bagi aku jual top up nie sebahagian daripada aktiviti seharian aku. (dapat isi masa lapang di ostel) Pernah jugak sekali tu aku berhenti sekejap dari jual top up. Aku rasa macam sepi je,, xde orang yang nak ketuk2 bilik aku,, bising2 jerit nak beli top up.. sumer tu tak der.. serius,, aku rasa macam lain je,, tak best sangat.. aku rasa lebih baik aku teruskan jual top up,, seronok. Banyak pengalaman yang aku dapat. selain tu aku dapat kenal gan ramai orang.. pendek kata dapat lah kenal budak2 lain kos yang ada kat ostel tu. Pastu bile berselisih bahu bolehla bertegur sapa, maklumla dah pernah kenal kan,, hehe..
Ok lah sampai sini jer lah yang dapat aku kongsikan..



“Alhamdulillah Ya Allah,, semoga kau memudahkan urusan top up ku ini”

‘uSaHa TaNgGa KeJaYaAn’

No comments:

Post a Comment